top of page

Reikia e. mokymų: į ką atsižvelgti, formuluojant užsakymą?

Bet kokio sėkmingo projekto rezultatai priklauso nuo tinkamai suformuluotų tikslų pačioje pradžioje. Tai galima pritaikyti ir e. mokymams, nes jų kokybė priklauso ne tik nuo to, kas juos kuria, bet ir nuo aiškiai iškomunikuotų kliento lūkesčių. Šis įrašas naudingas įmonėms, kurioms reikia e. mokymų ir kurios nežino į ką atsižvelgti, formuluojant užsakymą. Pagal šiuos kriterijus suformuluotas poreikis padės greičiau ir paprasčiau išsirinkti e. mokymų kūrėją, o jūsų nupirkti e. mokymai atneš naudą organizacijai.


  1. E. mokymų auditorija ir turinys


Svarbiausias kriterijus, kuriant e. mokymus, yra jų auditorija. Jūs kaip klientas turite aiškiai žinoti, kam yra ruošiami e. mokymai, ir su šia auditorija kuo artimiau „supažindinti“ e. mokymų kūrėjus. Nuo auditorijos specifikos priklauso visas e. mokymų kūrimo procesas: turinio pateikimas, medijų pritaikymas ir t.t.


Kuo e. mokymai yra labiau pritaikyti jų auditorijai, tuo labiau didėja besimokančiųjų motyvacija. Kitaip tariant, žmonės, užsukę į jiems skirtus e. mokymus, turi iškart suprasti, kokia yra tų e. mokymų nauda jiems. E. mokymai bus efektyvūs, jei besimokantieji ne tik susipažins su juose pateikta medžiaga, bet ir įsisavins, išmoks ją taikyti praktikoje.  


Taip pat įvertinkite, ar sugebėsite patys paruošti e. mokymų turinį, ar Jums reikės pagalbos iš mokymų kūrėjų. Medžiaga turi būti ne tik paruošta, struktūruota, bet ir „kalbėti “ e. mokymų auditorijos kalba. Dėl to taip pat įvertinkite, ar Jums reikės pagalbos pritaikyti turinį auditorijai.


Didesnis iššūkis kyla tiems, kurių auditorija yra gana plati, ypač amžiaus prasme. Turite atsakyti sau į klausimą: ar e. mokymams skirta medžiaga tinkama visoms amžiaus grupėms? O gal pavyktų auditoriją kažkiek susiaurinti? 


  1. E. mokymai ir juose naudojamos medijos


Kokybiški e. mokymai neįsivaizduojami be medijų: iliustracijų, animacijų, vaizdo, garso įrašų ir kitų sprendimų. Kuo įvairesnių medijų panaudojimas didina besimokančiųjų įsitraukimą, nes e. mokymai tampa ne tik informatyvūs, bet ir interaktyvūs. Apie tai daugiau pasakoju savo įraše. Didelis pliusas, jeigu į mokymosi procesą pažvelgsite kūrybiškai. Elementari pasitikrinimo užduotis gali būti ne testas, o interaktyvus pokalbis su e. mokymų vedliu ar netgi žaidimas. Tiesa, visi kūrybiniai sprendimai turi atitikti e. mokymų auditoriją. 


Tai, kiek ir kokių medijų reikės e. mokymams, galima nuspręsti, įvertinus mokomąją medžiagą. Nuo e. mokymuose naudojamų medijų įvairovės priklauso ne tik e. mokymų kokybė, bet ir jų sąmata. Jeigu nesate tikri, kokios medijos labiausiai tiktų Jūsų e. mokymams, aptarkite tai pirmųjų susitikimų su e. mokymų kūrėjais metu.


  1. E. mokymų pritaikymas


Geri e. mokymai turi būti apgalvoti ir pritaikyti Jūsų auditorijai. Į ką atsižvelgti, formuluojant užsakymą? Labai svarbu yra įvertinti, ar e. mokymai turi būti pritaikyti kita kalba kalbantiems ar specialiųjų poreikių turintiems žmonėms: silpnaregiams, kurtiesiems. Taip pat sužinokite, ar e. mokymų dalyviai turės galimybę prisijungti prie interneto, ar turi e. mokymams atlikti reikalingus įrenginius. Šie dalykai turi būti paminėti pirmame laiške arba skelbime, skirtame e. mokymų kūrėjams.


Beje, svarbu nepamiršti ir to, kaip bus atliekami būsimi e. mokymai. Tai dar viena priežastis, kodėl turite gerai pažinti e. mokymų auditorija. Jeigu žmonės, į kuriuos orientuoti e. mokymai, neturi prieigos prie interneto ar neturi išmaniųjų įrenginių, turi būti apgalvota, kaip jie galės atlikti e. mokymus. Galbūt turite specialias kompiuterių klases, o gal kiekvienam suteiksite po išmanųjį įrenginį? 


4. E. mokymų talpinimo sprendimas


Klientas pats pasirūpina e. mokymų talpinimo sprendimu, tačiau yra e. mokymų kūrėjų, kurie gali pasidalinti patarimais ar pasiūlyti savo e. mokymų talpinimo platformą. Pastarasis variantas yra kiek sudėtingesnis, nes Jums reikia apgalvoti, įvertinti ir su e. mokymų kūrėju nutarti:

  • kokią norite matyti e. mokymo lankomumo informaciją?

  • BDAR, kibernetinės saugos ir kiti reikalavimai,

  • kaip bus įkainojama e. mokymų talpinimo paslauga? Kaina priklauso nuo talpinimo trukmės ir e. mokymų lankomumo.


  1. E. mokymai pasiseks, jei komunikuosite


E. mokymai efektyvūs yra tada, kai jie yra jau įmonėje vykstančio proceso, pavyzdžiui, naujų darbuotojų apmokymų, dalis. Tada yra aiškiai žinoma, kokiais kanalais bus skleidžiama žinutė apie e.mokymus, kaip bus pasiekiama tikslinė auditorija. Siekiant įvertinti tiek pačių e. mokymų, tiek komunikacijos apie juos efektyvumą, būtina apgalvoti, kaip bus sekamas ir skatinamas besimokančiųjų įsitraukimas. Šis aspektas svarbus, formuojant poreikį e. mokymų kūrėjui. Vieniems sprendimą jau siūlo jų talpinimo sistemos, kiti sprendimo ieško su e. mokymų kūrėju. Pavyzdžiui, vienas iš būdų gali būti elektroniniai e. mokymų baigimo serfifikatai arba galimybė atsispausdinti testo rezultatus. Būtina šį lūkestį įtraukti į lūkesčių sąrašą, nes nuo to priklausys tiek patys e. mokymai, tiek jų kaina. 


Pirmenybė – profesionaliam ir patyrusiam specialistui


Renkantis e. mokymų kūrėją, svarbu atsižvelgti ne tik į siūlomą paslaugos kainą, bet ir į turimą patirtį šioje srityje. E. mokymų rengimo procese yra daug kūrybinių sprendimų, o galutinis rezultatas priklauso tiek nuo specialisto kūrybiškumo, tiek nuo technologijų įsisavinimo, tiek nuo empatijos besimokantiems. Prieš pradėdami bendradarbiauti susipažinkite su ankstesniais e. mokymų kūrėjo darbais, turima patirtimi.


E. mokymų kūryboje tinka posakis „gera pradžia – pusė darbo“. Aiškiai pagal 5 kriterijus suformuluoti lūkesčiai, kuo aiškiau iškomunikuota Jūsų vizija ir e. mokymų kūrėjų portfolio analizė padės atsirinkti tinkamiausią specialistą ar jų komandą bei pasiekti geriausių rezultatų.

Comments


bottom of page