Tyrimas: mokymų planai bei prioritetai
E. mokymai – tai šiuolaikiškas ir inovatyvus būdas kelti darbuotojų komeptencijas bei auginti savo verslą. E. mokymų kūrimas – kruopštus darbas, kurį norint atlikti prireiks mokymų psichologijos, grafikos dizaino, filmavimo, montavimo, tekstų rašymo kompetencijų. Mūsų komanda pasiruošusi padėti jums su visais šiais darbais. Susisiekite su mumis ir sužinokite, kaip galite skaitmeninti savo mokymus jau šiandien.
Apie 2024 metų tyrimą
E. mokymų sprendimai jau tris metus iš eilės kartu su PVPA (personalo valdymo profesionalų asociacija) atlieka tyrimą, kuriuo sieikia išsiaiškinti, kokie yra mokymų planai bei prioritetai Lietuvoje. Tyrimo tikslas:
-
užfiksuoti mokymų biudžetavimo praktikas ir pagrindinius rodiklius
-
įvertinti mokymų funkcijos strategiškumą, jai keliamus uždavinius bei mokymų funkcijos prioritetines sritis.
Šioje tyrimo rezultatų ataskaitoje rasite pagrindinius, su darbuotojų mokymais susijusius, rodiklius, kurie leis lygintis su kitomis Lietuvoje veikiančiomis organizacijomis. Ataskaitoje taip pat rasite duomenis, rodančius organizacijos viduje veikiančios darbuotojų mokymų funkcijos brandą ir raidą, lyginant su platesniu geografiniu kontekstu. Apie mokymų funkcijos brandą tikrai turime, ką kalbėti. Visų pirma, į akis krenta tai, kad Lietuvoje darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir valdymo branda yra labai skirtinga. Turime organizacijų, kurios puikiausiai taiko pasaulines gerąsias praktikas, yra stipriai pažengusios mokymų skaitmeninimo keliu, turi išdirbtą nuoseklų kvalifikacijos ir kompetencijų valdymo modelį. Jos kuria organizacijoms vertę. Kita vertus yra ir tokių organizacijų, kuriose mokymų funkcija didžiąja dalimi atlieka administracinę funkciją. Jos vis dar ieško būdų, kaip reikšmingai prisidėti prie organizacijos veiklos vystymo ir geresnio strateginio suderinamumo.
Mokymų planai bei prioritetai: į akis krenta kelios aktualijos
Mokymų skaitmenizacija. Skaitmeninis virsmas neaplenkia nei vienos mūsų gyvenimo srities. Mokymai – ne išimtis. Mokymų funkcijos vaidmuo čia dvigubas: viena vertus, ji turi užtikrinti organizacijų konkurencinį pranašumą, sukurdama sąlygas darbuotojams įgauti skaitmeninių kompetencijų (reskillupskill), kita vertus – ji turi ir pati skaitmenizuotis, t. y. įsisavinti naujus IT įrankius, naujus mokymų metodus. Tos įmonės, kurios tai daro, laimi konkurencinėje kovoje. Kovos laukas – ne vien Lietuva, tai ir Europa ir kitos globalios rinkos, kur mokymų skaitmenizacija yra stipriai pasistūmėjusi į priekį.
Mokymų funkcijos rolė organizacijoje dažnai suprantama siaurąja prasme. Dažniausiai šiai funkcijai priskiriama administracinė rolė, tačiau mokymai gali būti strategijos dalis, leidžianti kurti konkurencinį pranašumą. Tam reikia keisti nusistovėjusį stereotipą, gal net mokymų funkcijos pavadinimą. Juk ne veltui anglų kalba ši vidinė organizacijos funkcija yra vadinama „mokymai ir vystymasis“ (learning and development). Šiuo atveju naudojamas supaprastintas terminas „mokymai“ apvagia pačią mokymų funkciją, atima iš jos gylį ir susiaurina iki administravimo.