top of page

6 patarimai, kaip įmonėje kurti mokymosi kultūrą

Darbuotojų įsitraukimas ir išlaikymas daugeliui įmonių yra problema. Tuo pačiu verslas išgyvena didžiulį skaitmenizacijos virsmą ir poreikį greitai įsisavinti naujas technologijas bei prisitaikyti prie kintančių aplinkybių. Mokymosi kultūra – sprendimas, padėsiantis susidoroti su šiais dviem iššūkiais. Udemy tyrimo duomenimis, 80% respondentų atsakė, kad jie jaučiasi labiau įsitraukę, jei darbe mokosi naujų įgūdžių ar įgyja žinių. Profesinis darbuotojų tobulėjimas yra neatsiejama sėkmingų ir pelningų įmonių dalis. Palanki mokymosi aplinka ne tik motyvuoja darbuotojus, bet ir gerina įmonės rezultatus, yra lengviau prisitaikoma prie iššūkių.


Kas yra mokymosi kultūra


Mokymosi kultūra tai tokia įmonės kultūra, kai darbuotojai mokymąsi supranta, kaip nepertraukiamą savo darbo dalį, dalinasi žiniomis, jas priima ir taiko savo kasdieniame darbe, siekdami pagerinti savo darbo efektyvumą ir prisidėti prie įmonės tikslų įgyvendinimo. Mokymosi kultūra yra galima tik tada, kada įmonės darbuotojai vadovaujasi „augimo mąstysena“, mokymasis yra pripažįstamas, kaip vertybė leidžianti pasiekti verslo tikslus ir yra integruotas į kitus personalo valdymo procesus tokius kaip veiklos valdymas, atlygio valdymas, atrankos ir t.t.


Mokymosi kultūros stiprinimui įmonės pasitelkia įvairių iniciatyvų. Šie 6 patarimai pasakys, kaip įmonėje kurti mokymosi kultūrą.


  1. Rodykite pavyzdį savo darbuotojams 


Sakoma, kad geriausias paskatinimas yra autoriteto pavyzdys. Jeigu įmonės vadovas skaitys profesinę literatūrą ir dalinsis savo literatūros sąrašu ar įžvalgomis iš perskaitytų knygų tikėtina, kad ir jo komanda paseks jo pavydžiu ir stengsis įvairiais būdais tobulėti. Nepamirškite skatinti darbuotojus mokytis ir pastebėti tuos, kurie tobulėja ir savo darbe pritaiko naujas žinias. 


  1. Propaguokite augimo mąstyseną


Augimo mąstysena (angl. growth mindset) yra labai svarbi mokymosi kultūros dalis. Kai kurie žmonės tai vadina nugalėtojų mąstymu, nes tai yra suvokimas, kad tik atsiskleidžiant, priimant save ir įdedant daug pastangų galime judėti į priekį. Dažnai žmonės net nenutuokia, kad jų mąstymas yra ribotas, todėl žmogui nesiseka, jis negali atrasti savo stipriųjų pusių ir visapusiškai tobulėti. Pasitikrinti, koks yra Jūsų ar Jūsų darbuotojų mąstymas, galite atlikę trumpą testą.


  1. Mokymasis turėtų būti įmonės strateginis prioritetas


Šiandieniniame pasaulyje, kai daugeliui verslų tenka išgyventi skaitmeninę transformaciją, žinių atnaujinimas ir papildymas tampa itin svarbus. Tai atspindi ir pasaulinė darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir perkvalifikavimo (reskill – upskill) tendencija. Su verslo tikslais susiję mokymai yra efektyvūs ir neša didžiausią naudą organizacijai (apie tai plačiau kviečiu skaityti ankstesniame savo tinklaraščio įraše). Įvertinkite, kokių žinių, įgūdžių ir kompetencijų reikės įmonės darbuotojams, vykdant ir plėtojant įmonės veiklą ateityje. Taip pat padiskutuokite su savo komanda ir išgirskite, kokius gebėjimus ar žinias jie nori sustiprinti. 


  1. Nuolatinį mokymąsi įtraukite į veiklos vertinimo procesą


Remiantis socialinio tinklo Linkedin talentų tyrimų duomenimis, pusė šiandien labiausiai vertinamų darbuotojų įgūdžių prieš trejus metus buvo visai nepaklausūs. Tai įrodo, kad tobulėjančios technologijos ne tik palengvina mūsų kasdienybę, bet ir skatina tobulėti patiems, prisitaikyti prie besikeičiančio pasaulio. Kitaip tariant, išlikti darbo rinkoje. Ne be reikalo tokios įmonės milžinės kaip „Google“ ar „American Express“ investuoja į darbuotojus ir jų žinias. Pasaulinių tyrimų analitikas Josh Bersin ištyrė daugiau nei 700 organizacijų. Remiantis tyrimo duomenimis, vidutinis darbuotojas mokymuisi skiria tik 24 minutes per savaitę. Dažnas vadovas, norėdamas išspręsti šią problemą, į darbuotojų metinį planą įtraukia tam tikrą laiko kiekį, kurį jie gali skirti žinių ir įgūdžių tobulinimui, tačiau tai nėra labai veiksminga. Geriau savo organizacijos procesus papildykite individualių ugdymo planų fiksavimu ir tų planų įgyvendinimo vertinimu.


  1. Sukurkite formalias ir neformalias mokymosi galimybes


Sudarykite savo darbuotojams sąlygas, kad jie galėtų augti įvairiais būdais ir kanalais. Tyrinėtojai Morgan McCall, Michael M. Lombardo and Robert A. Eichinger sukūrė 70-20-10 mokymosi ir tobulėjimo modelį (daugiau apie jį galite paskaityti čia). Remiantis šiuo modeliu, žmonės 70% savo žinių yra linkę išmokti iš kasdien vykdomų užduočių ir patirtų iššūkių, 20% - iš asmenybę formuojančių santykių ir 10% - iš mokymų. Kuriant mokymosi kultūrą, svarbu į mokymosi sąvoką pažvelgti plačiau ir išbandyti įvairius profesinio tobulėjimo metodus. 


  1. Gerinkite besimokančiųjų patirtį 


Tam į pagalbą pasitelkite mokymų žemėlapius (angl. learning maps) ir išmaniąsias technologijas. Mokymų žemėlapiai – tai pozicijai priskirti mokymosi planai, kurie numato, kokių žinių ar įgūdžių reikės toje pozicijoje esantiems darbuotojams dabar ir per visą jų karjerą. Tai yra puikus būdas atsispindėti mokymosi eigą, svarbiausią informaciją, sąsajas tarp įgytų žinių ir ateities darbų. Taip pat mokymosi žemėlapiai padės identifikuoti, kokiuose karjeros etapuose komandai reikia atnaujinti žinias mokymuose, taip darbuotojai galės pasiruošti jiems iš anksto. Na, o išmaniosios technologijos suteiks galimybę mokytis bet kur ir bet kada: taip darbuotojas galės pasirinkti tinkamiausią metą tobulėjimui. 


Tai, kas liko paraštėse


Šie 6 patarimai, kaip įmonėje kurti mokymosi kultūrą yra skirti tiek vadovams, tiek ir personalo valdymo profesionalams.


Prisiminkite, kad mokymosi kultūros kūrimas - tai vizija, o ne tikslas. Gali būti, kad šios vizijos visiškai įgyvendinti nepavyks, tačiau būtina stengtis prie jos nuolat artėti.


Mokymosi kultūros kūrimas – ne vieno mokymų specialisto, ne mokymų komandos ir net ne personalo komandos užduotis. Norint sukurti tokią kultūrą, reikia, kad tai vertintų ir prie to prisidėtų visa organizacija.

Kai mokymai organizacijose tampa darbuotojams ne tik pramoga, bet ir įrankis siekti verslo tikslų, nauda būna apčiuopiamesnė. Tad nebijokite judėti iš mokymų kultūros į mokymosi kultūrą.

Kadangi įmonės nemažai investuoja į darbuotojų mokymus, jos nuolat ieško atsakymo į klausimą, ar mokymai efektyvūs, ar pavyko po jų gauti realią, pamatuojamą naudą organizacijai. Kai mokymai organizacijose tampa darbuotojams ne tik pramoga, bet ir įrankis siekti verslo tikslų, nauda būna apčiuopiamesnė. Tad nebijokite judėti iš mokymų kultūros į mokymosi kultūrą.


Šaltiniai:

Comments


bottom of page