Mokymosi būdų yra įvairių. Mokymai gali būti sinchroniniai, asinchroniniai, plačiau apie tai rašiau šiame mano tinklaraščio įraše. Vis daugiau įmonių išbando e. mokymus. Pasidalinu savo pamąstymais, nuo ko reikėtų pradėti, kad e. mokymai jūsų organizacijoje būtų dar vienas sėkmingas mokymosi būdas.
Kaip ir prie visų klausimų šiame pasaulyje, taip ir prie šio galima prieiti dviem būdais: strategiškai ir organiškai. Organiškas kelias buvo tas, kurio organizacijos griebėsi reaguodamos į COVID-19 pandemiją norėdamos užtikrinti mokymų prieinamumą darbuotojams. Tikėtina, kad patys svarbiausi mokymai, jau yra kažkokiu būdu suskaitmeninti. Gal naudojant virtualius „online“ mokymus, gal filmuotą medžiagą, įmonės jau rado šiokius tokius sprendimus, kad mokumų procesas nenutrūktų. Bet ką daryti, jei to dar nepadarėte ar norisi ilgalaikio sprendimo?
Kas pirma: organizacijos pasirengimas ar e. mokymai jūsų organizacijoje?
Iš tiesų tai klausimas, kuris primena vištos ir kiaušinio analogiją. Nesiūlau skubėti su e. mokymais, jei organizacija nėra pasiruošusi: t.y. darbuotojai į e. mokymus žiūri skeptiškai, vadovai mano, kad tai neveiks ir apskritai organizacijoje vyrauja neigiamas nusiteikimas tokio mokymosi atžvilgiu. Tokioje aplinkoje paleidus naujovę, atsiras daug išorinių kliuvinių, trikdžių: tarkim e. mokymai bus padaryti, bet vadovai nuspręs jų nenaudoti, nes manys, kad tai nėra tinkamas įrankis. Laukia visapusiškas nusivylimas.
Kita vertus, vadovai gali būti neigiamai nusiteikę, būtent dėl to, kad nėra susidūrę su šiuo įrankiu.
Tada personalo žmonėms tenka imtis kito vaidmens ir nešti naujoves į organizaciją ir priminti posakį: „nepabandęs nesužinosi“. Tokiose situacijose siūlau ieškoti būdų, kaip per daug neinvestuojant, išbandyti šį būdą. Gal galima paprašyti tiekėjų nemokamų pavyzdžių, gal nusimatyti nedidelę sumą ir pasiruošti pilotinį projektą. Žodžiu, tokiose situacijose reikėtų pradėti nuo mažų dalykų ir gavus pritarimą judėti toliau pristatant e.mokymus jūsų organizacijoje.
Taigi, e.mokymai jūsų organizacijoje - 3 patarimai nuo ko pradėti:
Paanalizuokite, kaip yra dabar
Peržiūrėkite, kokius mokymus siūlote savo darbuotojams dabar. Ieškokite tokių mokymų, kuriuos tenka dažnai kartoti, jie yra skirti skaitlingai auditorijai, bent jau 100-150 žmonių. Ieškokite kokių mokymų, kurie yra skirti žinių perteikimui ar įgūdžių tobulinimui. Mokymus nuostatų keitimui ar socializavimuisi galima bandyti skaitmenint, bet paprastai jie veikia geriau „gyvuose“ susitikimuose. Taip pat ieškokite mokymų, kur dėl įvairių priežasčių dabar apmokomų žmonių kiekis ar dažnumas neatitinka vidinių susitarimų ar įstatymų reikalavimų. Visos šios situacijos potencialiai nukreipia į mokymus, kurių skaitmeninimas būtų logiškas ir duotų naudos organizacijai.
Kontroliniai klausimai:
Ar turite mokymų, kuriuose norite darbuotojus supažindinti su tvarka/procesu/produktu?
Ar turite mokymų, kuriuos tenka kartoti bent jau 4 kartus per metus?
Gal yra mokymų, kurie yra skirti labai skaitlingai auditorijai?
Ar pavyksta visus apmokyti, kurie turi būti apmokyti?
Ar pavyksta mokymus daryti tokiu dažnumu, koks yra susitarimas?
Ar turite mokymų, kuriuos pagal vidinį susitarimą turi atlikti žmonės paskirti į naujas pozicijas/naujokai?
Ar turite mokymų, kurie yra privalomi ir už jų nevykdymą bus taikoma vidinė ar išorinė atsakomybė?
Pagalvokite apie ateitį
Peržiūrėkite įmonės prioritetines veiklas, kryptį ir keliamus tikslus. Gal yra diegiami nauji procesai ar atnaujinami esami? Gal yra poreikis suvienodinti procesus skirtingose šalyse ar struktūriniuose padaliniuose? E. mokymai jūsų organizacijoje gali būti naudojami ir kaip pagalbinis įrankis pokyčio valdymui. Iš kitos pusės, gal e. mokymai gali padėti įvykdyti mokymų/personalo funkcijai keliamus uždavinius, tokius kaip mokymų prieinamumo didinimas, mokymų kaštų mažinimas ar mokymų efektyvinimas?
Atsakymai į šiuos klausimus padės įsivertinti, kiek e. mokymai gali būti aktualūs žvelgiant į priekį. Tad verta sau užduoti tokius klausimus:
Ar per santykinai trumpą laiką turėsite apmokyti didelę grupę (nuo 100 ir daugiau) žmonių?
Ar planuojate mokymus, kuriuos atlikti turės visi įmonės esami ir naujai prisijungiantys darbuotojai?
Ar personalui yra keliami mokymų prieinamumo didinimo, mokymų kaštų mažinimo ar mokymų efektyvinimo tikslai?
Pabūkite vidiniu konsultantu
Pažvelkite į kasdienes darbo situacijas. Gal yra kokia nors problema, kuri kyla dėl dažnai pasikartojančių darbuotojų klaidų, o gal vadovai skundžiasi neefektyviu darbuotojų darbu, įvadiniu procesu? Esant tokios situacijoms teks patiems imtis vidinio konsultanto rolės ir pasiaiškinti, kokios yra tokių klaidų priežastys, kodėl darbuotojai dirba neefektyviai. Greičiausiai pamatysite puokštę problemų, tik neskubėkite vadovams siūlyti mokymų kaip sprendimo būdo, nes mokymai, nesvarbu ar gyvi ar nuotoliniai, tikrai nespendžia situacijų, kai darbuotojai kažko nedaro dėl disciplinos trūkumo, motyvacijos stygiaus ar darbo įrankių ar prioritetų nebuvimo. E. mokymai jūsų organizacijoje bus geras sprendimas, jei darbuotojai klysta dėl to, kad nežino tam tikrų dalykų arba neturi tinkamų įgūdžių. Mokymai gali būti naudojami apskirtai įmonės kultūros keitimui ir formavimui, bet reikėtų gerai išsigryninti, ką norėsime pasiekti tokiu pokyčiu.
Kontroliniai klausimai:
Ką norėtume pasiekti šiais mokymais?
Kokio elgesio pokyčio tikimės įgyvendinę šiuos mokymus?
Kodėl darbuotojai taip nesielgia dabar? Ar tai lemia kultūra? Motyvacija? Žinios? Įgūdžiai?
E. mokymai jūsų organizacijoje: kas toliau?
Esu tikra, kad atlikus šiuos tris žingsnius jūs jau tikrai turėsite minčių ir idėjų, nuo ko pradėti. Žinoma, darbas čia nesibaigia. Priklausomai nuo to, kokiame lygyje bus priimtas sprendimas dėl investicijos į e. mokymus, gali reikėti platesnės analizės, kurioje:
apžvelgsite technologinį pasirengimą, auditorijos pasirengimą, mokymų medžiagos paruoštumą
įsivertinsite projekto biudžetą ir jo atsiperkamumą
išsikelsite kriterijus, kaip pamatuosite projekto rezultatą
pasiruošite įgyvendinimo planą, subursite projekto komandą iš skirtingų funkcijų (gera mintis anksti įtraukti IT kolegas)
nusimatysite, ar darote patys, ar samdote paslaugų teikėjus ir kokius kriterijus jiems kelsite
bei nusimatysite projekto įgyvendinimo laikotarpį
Atlikus tokią analizę, jus jau turėsite beveik visą informaciją reikalingą e. mokymų jūsų organizacijoje verslo planui. Su tokia analize bus negėda eiti pas vadovą ar pristatyti idėją valdybai. Verslo planas visada yra geras būdas patiems pasitikrinti ar į visus svarbius aspektus atsižvelgėme bei glaustai pristatyti idėjos esmę. Patariu pasinaudoti šiuo verslo plano šablonu ar bet kokiu kitokiu, kuris yra priimtinas jūsų organizacijoje. Verslo planas bus naudingas ir skelbiant konkursą ir renkantis paslaugos teikėjus. Apie jį dar kalbėsiu, bet kol kas kviečiu pabandyti.
Šiam kartui tiek. Kaip visada, laukiu jūsų atsiliepimų ir komentarų apie šį įrašą ir e. mokymus bendrai, tad palaikykime ryšį!
Comments