top of page

Grįžtamasis ryšys – dar viena proga pratęsti mokymąsi

  • E. mokymų sprendimai
  • 08-19
  • 2 min. skaitymo

Atnaujinta: 08-22

Grįžtamasis ryšys yra ne tik vertinimo įrankis, bet ir puiki galimybė dar kartą paaiškinti ir įtvirtinti svarbius mokymo aspektus. Atlikus užduotį, grįžtamasis ryšys suteikia galimybę dalyviams suprasti, kur padarė klaidų, ir paaiškina, kodėl teisingas atsakymas yra toks, koks yra. Be to, gerai paruoštas grįžtamasis ryšys padeda ne tik taisyti klaidas, bet ir gilinti žinias. Tai gali būti puiki proga iš naujo paaiškinti teoriją, pristatyti papildomą informaciją arba paskatinti klausytojus gilintis į sudėtingesnes temas. Todėl svarbu, kad grįžtamasis ryšys būtų aiškus, konstruktyvus ir išsamus.


8 patarimai, koks turėtų būti grįžtamasis ryšys atlikus užduotį


Koks turėtų būti grįžtamasis ryšys?

  1. Būkite konkretūs – paaiškinkite, kur klausytojas padarė klaidą, ir nurodykite, koks yra teisingas atsakymas.

  2. Diferencijuokite grįžtamąjį ryšį skirtingiems atsakymų variantams – grįžtamasis ryšys turi būti pritaikytas pagal pasirinkimą. Jei klausytojas pasirinko klaidingą atsakymą, paaiškinkite, kodėl jis buvo neteisingas, ir koks būtų teisingas pasirinkimas. Jei buvo pasirinktas teisingas atsakymas, patvirtinkite, kad tai buvo teisingas sprendimas ir paaiškinkite, kodėl.

  3. Nebūtina visada vertinti – grįžtamasis ryšys (ypač tokiose užduotyse, kur nėra vieno teisingo atsakymo) nebūtinai turi būti vertinantis „teisingai“ arba „neteisingai“. Kartais geriau tiesiog parašyti, koks turėjo būti atsakymas.

  4. Pateikite neteisingo pasirinkimo pasekmes – klaidų paaiškinimas turėtų apimti ne tik teorinį paaiškinimą, bet ir apžvelgti galimas pasekmes klaidingų pasirinkimų atveju. Tai gali būti naudingas būdas parodyti, kodėl svarbu pasirinkti teisingus sprendimus.

  5. Neišsiplėskite – grįžtamasis ryšys turėtų būti trumpas, aiškus ir į temą. Per ilgos ir sudėtingos paaiškinimo sesijos gali blaškyti klausytoją ir sukelti nuovargį. Geriau pateikti tikslų ir glaustą paaiškinimą, kad klausytojas galėtų greitai įsisavinti informaciją ir judėti į priekį.

  6. Suteikite galimybę pakartoti – jei klausytojas padarė klaidą, leiskite jam grįžti ir ištaisyti užduotį, naudodami gautą informaciją. Tai padeda gilinti žinias ir skatinti savarankišką mokymąsi.

  7. Suteikite papildomų išteklių – jei klausytojas suklydo, vadinasi nesuprato tam tikro aspekto, pasiūlykite jam papildomą medžiagą ar šaltinius, kurie padėtų gilinti žinias arba nukreipkite į tą mokymų vietą, kur buvo pateikta metodinė medžiaga.

  8. Padrąsinkite tolesniam mokymuisi – grįžtamasis ryšys turėtų būti ne tik klaidų taisymas, bet ir motyvacija toliau mokytis. Padrąsinkite klausytojus, kad jie būtų pasiruošę spręsti sudėtingesnes užduotis ateityje.



Komentarai


bottom of page